27.05.2013

Recenzja: "Bramy Raju" - Melissa De La Cruz Review: "The Gates of Paradise" - Melissa De La Cruz

Tytuł: Bramy Raju
Autor: Melissa De La Cruz
Wydawnictwo:
Jaguar 

Liczba stron: -
Data wydania: luty 2013
Ocena: 5/10 


Opis: Schuyler Van Alen ma coraz mniej czasu. Książę Piekieł szturmuje Bramy Raju, coraz bliższy objęcia władzy nad niebem i ziemią. Tym razem u jego boku stoją najpotężniejsi aniołowie, Abaddon i Azrael, znani śmiertelnikom jako Jack i Mimi Force.
Bliss i jej wilcza horda mogą przeważyć szalę zwycięstwa na stronę Schuyler, ale czy uda im się dotrzeć na czas? Nie ma triumfu bez poświęcenia, nie ma wygranej bez ofiary… Czy Schuyler jest gotowa na to by pójść w ślady Michaela i uczynić to, co właściwe? Miłość i zemsta, obowiązek i lojalność. Życie i śmierć. Od decyzji jednej osoby mogą zależeć losy całego znanego świata.

Jak już wiecie nie mogę odpuścić sobie tego, że zaczęłam jakąś serię, po prostu muszę ją doczytać do końca. Tak też było w tym przypadku. Serię rozpoczęłam czytać jak tylko wyszła i jestem pewna od tamtej pory zmieniła mi się opinia o tych książkach. Wcześniej uważałam je za świetnie napisane utwory, które pokocha każdy.

Teraz to całkowicie inna bajka. Przeczytałam tą lekturę bez jakiś bardzo dużych problemów, ale wcale nie wciągnęła mnie do swojego świata. Była przewidywalna, chociaż może nie dla każdego będzie tak bardzo jak dla mnie była. Strasznie irytowało mnie to przeskakiwanie między postaciami, z punktu widzenia, których jest przedstawiona akcja, a było ich przynajmniej z pięć, jak również częste zmiany miejsca akcji. Bywało tak, że sprawiało mi to trudności w nadążeniu za tym, co czytam, jak i zrozumieniu tego.

Jeśli chodzi o rozwinięcie i zakończenie wątków to wszystko było okej. Nie jestem aż tak pewna jak to wyglądało w poprzedniej części, ale prawie wszystkie wątki zostały porządnie zobrazowane oraz ładnie zakończone. Co prawda spodziewałam się ciut więcej po zakończeniu, ale na jak by nie patrzeć dla mnie był to najbardziej zaskakujący moment książki. Poza tym plusem była nowa postać, która mnie zaintrygowała oraz kilka ciekawych informacji uzupełniających obraz całej książki.

Podsumowując, jestem trochę zawiedziona przez ostatnią część serii, ale może to wszystko przez to, że mój gust książkowy uległ zmianie i teraz nie jest dla mnie wciągający pierwszy lepszy romans paranormalny. Mogę powiedzieć, że czytanie tej książki było w miarę przyjemne i nie sprawiło większych kłopotów. Sądzę, że najlepszym wyjściem, jeśli chodzi o to, komu poleciłabym tą książkę, będzie odpowiedź, iż wszystkim, którzy czytali poprzednie tomy serii i im się podobały jak również fanom twórczości autorki. Poza tym, jeśli ktoś poszukuje lekkiego, niewymagającego romansu paranormalnego i nie ma co czytać ta lektura powinna się nadać.

Czytaliście tą książkę? Podobała się wam? Co o niej sądzicie?

Title: The Gates of Paradise
Author: Melissa De La Cruz
Publisher:
ATOM
Pages: 368
Publication date: january 2013
Grade: 5/10



Synopsis: Schuyler Van Alen is running out of time. The Dark Prince of Hell is storming the Gates of Paradise, intent on winning the heavenly throne for good. This time he has his greatest angels by his side, Abbadon and Azrael, or as they are known in this world, Jack and Mimi Force. Will Bliss and the wolves she has recruited to join her win the battle for the vampires? Is Schuyler prepared to make the ultimate sacrifice? Love and vengeance, duty and and loyalty, life and death, are all at odds in the gripping, heartbreaking finale of the Blue Bloods series.

As you all may already notice I cannot start reading some series and don't end it. This is why I had read this book. First book of this series I have read when it was published and I'm one hundred percent sure that my opinion about this books changed since then. Back then I thought of them as if they were greatly written pieces that everybody will love.

Now it's completely different story. I read this book without any major problems but it didn't captivate me in its world. It was predictable, maybe for some people it would be less than for me. It was so irritating when there were jumps between the characters. There were at least five of them. So this as well as the changes of where action took place made it sometimes to keep up with the plot or understand it.

When it comes to the explication and ending of threads everything was fine. I'm not so sure how it looked like in the previous part but almost every thread was nicely depicted and ended. To be honest I was expecting something more from the book ending, however it was the most unexpected part of the book. Additionally an advantage was new, intriguing character and some interesting information that completed the story well.

To sum up, I'm a little bit disappointed with this book. It well may be because my book taste changed and now I'm not addicted to a random paranormal romance. I can tell that reading this book wasn't a torture, in fact it was quiet pleasant. I think the best way to recommend it is to recommend it to people that have read previous books and liked them as well as other fans of this authors work. Moreover if someone is looking for a light, not demanding paranormal romance and has nothing else to read it will do the trick.


Have you read this book? Did you enjoy it? What do you think about it?



5 komentarzy:

  1. Dziękuję za podesłanie linka do recenzji,
    dodałam ją do wyzwania.
    Pozdrawiam i spokojnej nocy życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. oj, chyba sobie odpuszczę. Jestem już nieco znudzona przewidywalnymi paranormal romance. Jeśli mówisz, że nie jest zbyt ciekawe, to wierzę Ci na słowo i nie poświęcę tej książce czasu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za zaufanie :) W sumie rzecz biorąc to dobra decyzja, zwłaszcza jak masz inne pozycje książkowe, które chcesz przeczytać.

      Usuń
  3. Niestety od romansów robi mi się za słodko. Potem snuje się bezsensu po domu i zastanawiam się co ze sobą zrobić. Wiem jednak kto ma na słodycze zawsze chęć, to i te książeczki bardzo chętnie schrupie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, iż znasz kogoś komu na pewno spodobają się te książki :)

      Usuń

Jeśli odwiedzasz mojego bloga to pozostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi z tego powodu ogromnie miło i postaram się na niego odpowiedzieć.

Reklama