11.03.2013

Recenzja: "Geneza" - Jessica Khoury Review: "Origin" - Jessica Khoury

Tytuł: Geneza
Autor: Jessica Khoury
Wydawnictwo: Wilga
Liczba stron: 512
Data wydania: grudzień 2012
Ocena: 10/10


Opis: W tajnym laboratorium, ukrytym w amazońskiej dżungli, naukowcy stworzyli nieśmiertelnego człowieka. Pia jest pierwszą istotą doskonałą, która ma dać początek nowej rasie ludzi.
W dniu swoich siedemnastych urodzin dziewczyna wymyka się spod kontroli naukowców. Na wolności spotyka Eio, chłopaka z pobliskiej wioski. Wspólnie próbują odkryć prawdę o pochodzeniu Pii. Prawdę, która zmieni ich życie na zawsze.

Tą recenzję planowałam napisać wcześniej, niestety ta książka wywołała we mnie takie emocje, że potrzebowałam ochłonąć i dopiero wtedy zabrać się za pisanie czegokolwiek.

Wybrałam tą książkę z racji tego, że jej zwiastun zapowiadał niezmiernie ciekawą lekturę, co okazało się w 100% prawdą. Fabuła jest bardzo nieprzewidywalna. Miałam takie momenty, iż na przykład byłam pewna, co się dalej wydarzy albo zaczynałam się powoli nudzić i wtem BOOM! napotykałam jakiś zwrot akcji, który rozbudzał moje zainteresowanie. Tym sposobem nie mogłam się oderwać od czytania i przebrnęłam przez książkę w ciągu jednego wieczoru.

Sam pomysł na fabułę i bohaterów jest bardzo innowacyjny. Osoby pojawiające się w tekście, są realne. Mam tu na myśli, że przez swoje zachowanie oraz osobowość można się z nimi utożsamiać. Coś, co mnie zachwyciło były opisy emocji, byłam w stanie wyobrazić sobie, co bohaterowie odczuwają. Ponad to zakończenie historii jest bardzo ciekawie zaplanowane. Trochę przed końcem wydarzenia zaczynają się rozgrywać w coraz szybszym tempie i tak pozostaje do zakończenia, które oprócz tego, że jest niespodziewane to do tego bardzo spokojne.

Co do złych stron, to nie wiem za bardzo, o czym mogę napisać, ponieważ książka, jak dla mnie jest świetna i na pewno ląduje na liście moich ulubionych powieści. Jedynym zauważonym przeze mnie błędem jest, ale to tylko czasami, występowanie drobnych nieścisłości w historii. Na szczęście nie ma to wpływu na odbiór lektury.

Podsumowując, dawno nie czytałam czegoś, co by mnie tak wciągnęło jak i wywołało we mnie tyle sprzecznych emocji. Chciałabym polecić tą książkę każdemu, a zwłaszcza osobom zainteresowanym gatunkiem paranormal. Jest ona na prawdę warta przeczytania. 


Title: Origin
Author: Jessica Khoury
Publisher:
Razorbill

Pages: -
Publication date: september 2012
Grade: 10/10

Synopsis: The jungle hides a girl who cannot die.

An electrifying action-romance that's as thoughtful as it is tragic.

Pia has grown up in a secret laboratory hidden deep in the Amazon rain forest. She was raised by a team of scientists who have created her to be the start of a new immortal race. But on the night of her seventeenth birthday, Pia discovers a hole in the electric fence that surrounds her sterile home—and sneaks outside the compound for the first time in her life.

Free in the jungle, Pia meets Eio, a boy from a nearby village. Together, they embark on a race against time to discover the truth about Pia's origin—a truth with deadly consequences that will change their lives forever. 


I was going to write a review about this sooner but the book brought up so many emotions, that I decided to wait till they settle down before writing anything.

I picked up this book because of its trailer, which indicated that it's going to be an interesting lecture. That turned out to be 100% true. Plot is very unpredictable. I had some moment, while reading it, that I thought: "Oh I know what will happen next" or I was starting to get a little bit bored. And then BOOM! there was a turning point that focused my attention back on the plot. This way I read this book during one evening.

The idea for the plot and the characters seems newly and innovative. People coming up in the text are real. I mean you can really identify with them. Something that caught my attention because of being so detailed are the descriptions of characters emotions. I was able to feel how they felt. Moreover the ending is well planned. Some time before the end the action starts going faster and it stays that way to the end, which is not only unexpected but also surprisingly peaceful.

As to drawbacks I really don't know what to say, because for me this book is great and for sure I can count it as one of my all time favourites. The one thing that I did actually notice is that sometimes plot was lacking logic and there occurred some inaccuracies. Luckily it doesn't have an impact on the reception of the book.

To sum up, for long time I haven't read something so attention grabbing and bringing round emotions. I would like to recommend this book for everybody, especially people interested in the paranormal genre. It's really worth reading.



Recenzja bierze udział w Wyzwaniu paranormal-romance

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Jeśli odwiedzasz mojego bloga to pozostaw po sobie ślad w postaci komentarza. Będzie mi z tego powodu ogromnie miło i postaram się na niego odpowiedzieć.

Reklama